Translate

BULUŞAMAYAN

BULUŞAMAYAN 

 1- 

Durdum, durmuyordu ellerimdeki gergi,
Yüreğimdeki ha bitti ha bitecek diyen
Öldün, öleceksin diyen ürperti.
Bir türlü bilemiyordum başlamış mıydı
Sende de sevgi, bendeki gibi.

Ben o sevinci kendime istiyordum sesindeki,
Coşkuyu gözlerindeki, o akışı şiirindeki.
Koşup yetişmeni istiyordum tükendiğim yıllara
Yaşatmanı yaşanmayan günleri.

Sen
Gelemem artık, çok yoruldum,
Koşamam inan bir umut geride diyordun.
Bir umut gençliğinde, tazeliğinde goncaların,
Sekişlerinde ceylan gibi.
Buz gibi pınarların akışlarında!

Kaldıramam diyordun ağan bulutlarını,
Dindiremem fırtınaları karlı dağlarının eteğindeki,
Bekleme diyordun,
Bekleme, yasınla kal, kederinle, yüreğindeki!

Bastır taşlarını bağrına, salma nehirlerini,
Yoksa boğulacağım çaresizlikten, şimdiki gibi!
Hem bak yağmur var, yollar berbat, ben uykusuz,
Ama yağmur var işte, bekleme,
Gözlerinden silip götürür belki özlemlerini!

2-

Anladım gelmeyeceksin!
Gelme!
Bir ıslık yolla, çığlık çığlık bir ıslık,
Uçuruma düşerken tutunacağım, haykırır gibi.
Hiç unutmadığım sesinle şarkı söyle,
Yalnız senin bildiğin bir melodi,
Yalnız benim dinleyeceğim bir ağıt gibi.

Bir şiir söyle, bir şiir daha, bir şiir daha!
Hızla karışsın canıma, hızla karışsın kanıma!
Yoksa bitmeyecek bu acı,
Başka türlü kesilmeyecek sancı.

Bir şiir daha! Söz! Söz! Söz artık!
Yeni şiirler yazmayacağım bu ayrılığa!

Gebze, 5.5.2008, Ünsal Çankaya
Tuna Dergi, 2021, Temmuz, Ağustos, Eylül, Sayı:11