Translate

ANNEM BENİ BAĞIŞLAR MISIN ?

ANNEM BENİ BAĞIŞLAR MISIN?

Ah benim güzel annem ölüp gitmiş de olsan
Gizlediğim suçlar için beni bağışlar mısın?
Güya gizlice yaptım, ruhunuz duymaz sanıp,
On sekiz olduydu yaşım sigaraya başladım.
Budur ilk itirafım!

Otuzumu geçtiğimde dudağımı boyadım,
Âdettendir dediler, gelinliğim üstümde.
Boyasız güzelinin basireti bağlandı,
O gün bugün gerçeğimi aynalara sakladım!

Senden gizli çok ağladım ah annem!
Üçüncü suç gözyaşlarım, yaş hesabı tutmadım.
Sevinçlerde çoğalıp kayıplarla eksilirken ağladım.
Çocuktum aşık oldum, bitti diye ağladım,
Aslında sevmek varmış öğrenince ağladım!

Senden sonra hiç yaşanmaz sanmıştım,
Yaşadım canım annem, yaşamama ağladım!
Düş gördüm, hayal kurdum, yıkılınca ağladım,
Yeniden doğdum sonra, yeniden sevdim sonra,
Gönlümce olmayana kıyasıya ağladım!

Bak o ilk sigarayı severek içmemiştim,
Her sabah bıraktığımı gecesine yakmıştım.
Çok bilen çok yanılır, çok sevense aldanır
Derler de inanmazdım.
Seversem sevilirim, dilersem bırakırım
Sandığım her şey için kendimi kandırmışım!

Umudumsa sürüyor söz verdim can oğluma,
Bu kez başaracağım, ağlasam kurur yaşım,
Unuttum sigarayı, güzel yaşlanacağım!

Gebze, 26.6.2008, Ünsal Çankaya.
Üvercinka, Temmuz 2022, Sayı:93