Translate

KADIN SESSİZ İSE NEFESSİZ DEMEK

KADIN SESSİZ İSE NEFESSİZ DEMEK

8 Mart Sesimizi duymayanlara, bizi öldürmek isteyen tüm insanlara tarihte varız biz, emeğimiz, canımızla varız denilen gündür dünya coğrafyasında.
Tarihte 129 kadını ücret artışı için direndikleri fabrikada yakmıştır emeğini bedenini sömüren zihniyet çünkü…
O gün direnme günü seçilmiştir ölenlerin ruhuna saygı için. Onları anma günü.
Öyleyse…
Susmayalım günde, geriye döndüremesin kimse kazandığımız haklardan yana.
Ruhumuzla, bedenimizle göz önünde olmayalım istiyorlar ve o kadar açık ki niyetleri…
Dövüyor, öldürüyor, sözle, davranışla şiddete maruz bırakıyorlar her ortamda.
Kapatmak isteyenlere ev değil dünya bizim yaşam alanımız diyelim, emeğimizi hiçe sayanlara boyun eğmeyelim…
Üreten, bölüşen sevgi dolu yüreğimizin değerini bilmeyenlerden uzak duralım.
O halde…
Sessiz kalmayalım.
Varlığımıza sahip çıkalım.
Çünkü yazmıştım çok zaman önce… Ben varım!

KADIN SESSİZ İSE NEFESSİZ DEMEK

Sessizce geldiğim dünya ünü koymuş ya adıma
Hiç duyulmazdı ki sesim o çocuk çağlarımda.
Uslu dendi, hanım dendi, çalış dendi sıklıkla.

Sustum, oturdum, çalıştım, ama okudum da.
Çokça dayandım zorlara, biriktirdim öfkemi,
Umduğum aydınlık yarın gelsin diye mutlaka.

Oldu da, bunca yılın sonunda dünlerime bakınca,
Varım diyorum, sesim bu diyorum duyanlara.
Doluyum söylenecek sözlerden yana.

Söylüyorum, yetmiyor anlatmaya,
Şiir yazıp, şarkı yapıp, şakıyorum ezgiyle.
Varım, buradayım diyorum tüm dünyaya,
Her şeyimle ün saldım, sözüm bu, avazım da.

Gebze, 8.3.2019, Ünsal Çankaya
Afyon Kültür Sanat com, 7.8.2021
Üvercinka, Mayıs, Haziran, 2023, Sayı:103-104

Sadece şiir bölümü:
Gerçek Edebiyat com, 25.11.2023
Gün Dünya Kadına Şiddeti Önleme Günü.