Translate

AH ÜLKEM

AH ÜLKEM

Şiiri vurdular daha demin, şairi
Görmediniz mi?
Kanıyor, kandırıyor, damla damla yağınca
Toprağın suya doyması ne ise şiirin kanı o
Şairin kanı o.

Akıyor hece hece yüreğime
Doluyorum.
İçtikçe içiyorum
Doymuyorum yine de ağıtın ezgisine, katılıyor
Çağırıyorum.

Duymuyorlar; daha da çok
Dizelensin sözcükler dediğimde, duymuyorlar.
Yetişin birer dize koyun dediğimde, şiir örelim, şiir
Yükselsin bağımsızlık ateşi, şiirle besleyelim ateşi dediğimde
Duyuyorlar "ah ülkem!" deyişimi ama, durup beni de vuruyorlar gün indiğinde

Şili'yi kurtaran emekçinin dilindeydi Neruda
Ülkemize o şiiri kim yazar Nazım'dan sonra ?

Gebze, 12.2.2011, Ünsal Çankaya.
Kadı Burhaneddin'den Günümüze Hukukçu Şairler Antolojisi - 3. basım.
Sahife: 586. TBB. yayın no:238, Derleyen VEYSEL GÜLTAŞ.
Tefo ile İnsan, Veysel Gültaş, 2022, 2. Baskı, sayfa:78