Translate

BİR ÖMRE AKIŞ

BİR ÖMRE AKIŞ

Yıllar geçiyor ve ben
Sevdiğimi şiire yazıyorum, şiiri sevdiğime.
Bütün diyeceklerim sığdı birkaç dizeye.
Ama, bilirim, şiir desem okumaz,
Yaşamayı dilediği öyküye.

Yıllar geçiyor ve bu yüzden;
Sevdiğimi öyküye yazıyorum, öyküyü sevdiğime.
Bütün diyeceklerim sığdı birkaç cümleye.

Günümüzü kolaylayan ellerim ki, yer aldı,
Karanlığı doğrudan yargılayan yüreğim.
Şimdi gözlerimden okuyacak acıyı ve sevinci,
Aldığı her nefesi verdiğime eş diye
Sevdiği benim dilim, benim ruhum ve tenim
Tüm ömrüne sığmalı.

Yağmura yaş olanı, gönlüne düş olanı,
Kar yağanı, kış olanı, yel eseni de oldum,
Okumayı diledi. "Ömrüm boyunca!" dedi.
"Yaşarım!" dediğim de o andan ötesiydi.

Bıkmadım, altını üstünü çize çize yazarken bu öyküyü,
Okudum ve okundu her zerresi nakşedildi gönlüme,
Sevgiye dokunuyor, sevdiğimin diliyle.

Gebze,1 Mayıs 2017. Ünsal Çankaya
Tmolos Edebiyat, Ocak 2018, Sayı:70.
Kadı Burhaneddin'den Günümüze Hukukçu Şairler Antolojisi, 4. Baskı